Eerste dagen Java! - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Anouk Dijk - WaarBenJij.nu Eerste dagen Java! - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Anouk Dijk - WaarBenJij.nu

Eerste dagen Java!

Door: arjanenanouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

01 Juli 2012 | Indonesië, Jogjakarta

De eerste dagen hebben we achter de rug, wat een beleving!

De vlucht naar Jakarta is goed verlopen, waarbij we een veelbesproken vlucht hadden: o.a. Marco Borsato, Johnny de Mol en Nigel de Jong zaten aan boord.. niet te vergeten het huilende kind waar we ongeveer 9 uur last van hadden! Haha, gelukkig wel wat geslapen.

De volgende dag in Jakarta hebben we het Nationaal Monument en Batavia Haven bezocht. Erg leuk, maar wel super zwaar met onze backpack tassen! Dat was even wennen.. Arjan z'n bril was eerst kapot & daarna heeft die hem helaas ook verloren. Dat is een beetje balen! (Gelukkig heeft die z'n zonnebril op sterkte nog).
Daarna zijn we met de trein naar Bandung gegaan. Niet gelijk een hotel gevonden vanwege de schoolvakantie hier (Arjan gelijk in de stress!!), maar na even zoeken alles goedgekomen en een leuk hotel gevonden. In Bandung zijn we naar de krater van Tangkuban Perahu geweest. Hier hebben we een mooie wandeling door de jungle met een gids gemaakt naar de krater en heetwaterbronnen. Hier werden eieren in gekookt en onze benen heerlijk gemasseerd met een soort klei uit de bron dat 'helend' was voor je benen. Vervolgens naar Ciater geweest waar we hebben gezwommen in een bad van minimaal 35 graden, erg warm!

Dan de treinreis naar Jogyakarta.. jullie raden het vast al; door de schoolvakantie alle treinkaartjes uitverkocht!! Gelukkig werd er de avond van te voren een extra trein ingezet met enkel nog business class plaatsen voor ons (executive is het beste en business is meer voor de lokale bevolking..). Toch besloten het te doen & achteraf erg om gelachen!
In Jogyakarta zijn we vandaag naar de Borobudur en Prambanan tempel geweest. Super mooi & gaaf om te zien! Met name bij de Borobudur vroegen wij ons af of de mensen niet voor ons kwamen.. iedereen wilde met ons op de foto!

Morgen gaan we nog even Jogyakarta in om de lokale vogel- en vismarkt te bezoeken, daarna vliegen we naar Surabaya.

Wat we verder gaan doen zien jullie in ons volgende verslag!

Veel liefs, Arjan & Anouk

• 01 Juli 2012 - 12:21

Maybritt :

Klinkt super gaaf allemaal en wat een beleving nu al zeg! Wel balen van ar z'n bril en de schoolvakantie. Maar gelukkig is het goed gekomen..
    Genietse!

• 01 Juli 2012 - 13:43

J.hunger-tieman@onsn:

lieve twee,wat leuk om al jullie belevenissen te lezen. In gedachten reis ik met jullie mee; weet precies waar jullie zijn. vervelend van Arjan zijn bril! kijk uit naar je volgend verslag.Doe voorzichtig, liefs oma.

• 01 Juli 2012 - 15:46

Joke:

Ha lieverds,

Super leuk om jullie belevenissen te lezen!! Arjan in de stress....kan het me niet voorstellen hahaha. En wat die bril betreft; heb je al goed in je backpack en rugtas gezocht? Het zal me niks verbazen als die bril straks toch ineens ergens tevoorschijn komt....leer mij m'n kind kennen.... Gelukkig dat je je zonnebril nog bij je hebt inderdaad. Geniet lekker verder van jullie avonturen en ook wij kijken uit naar jullie volgende verslag!! Onwijs veel plezier samen, pas goed op jezelf en elkaar!! Liefs, mam xxx

• 01 Juli 2012 - 16:26

Arjan, Hanneke:

Lieve allebei,
    Wat leuk om alle verhalen te lezen!
    Arjan in de stress......ligt het aan de naam?? Alles komt altijd weer goed. Geniet van al het moois om jullie heen, van het weer en van elkaar. We horen snel van jullie. xxxmam en pap

• 01 Juli 2012 - 18:03

Opa En Oma Bram:

Hoi Kanjers.
    Heel erg leuk om jullie verhalen te lezen. Fijn dat jullie zo genieten.Wees voor zichtig en geniet beiden maar lekker verder. We zien uit naar jullie verdere belevenisse. Verder veel liefs van ons.Dikke kussen.

• 01 Juli 2012 - 18:17

Hanneke :

Hi lieve Nouk & Ar,

Leuk om zo jullie verhalen te lezen! Wat gaaf wat jullie allemaal al gezien en gedaan hebben! Klinkt goed allemaal! Wat een gedoe zeg met die schoolvakanties! Gelukkig is alles goed gekomen!
    Nou ik ben benieuwd naar de rest van jullie verhalen! Geniet verder lekker van jullie vakantie & van alle dingen die jullie nog gaan doen en zien!

Liefs hann.

• 01 Juli 2012 - 19:21

Jeanette:

Toppers! Zo te lezen gaat het helemaal leuk! Lekker samen genieten en hou ons af en toe op de hoogte! Xx

• 01 Juli 2012 - 19:45

Julien:

Ow jongens dat klinkt goed... Ik ben jaloers... Geniet ervan... Gr julien

• 01 Juli 2012 - 21:15

TEDDY:

Dat is goednieuws dt de vlucht goed is gegaan. Zeker jammer vn je bril Ar, maar zonder ben je ook lekker!!
    Heel veel plezier nog en genietse van jullie reis. Hoop dat jullie ook heel veelmooie dingennog gaan mee maken!!

XXX Kusje Jan&Wendy

• 01 Juli 2012 - 22:51

Martine:

Erg vervelend van arjan z'n bril maar gelukkig hebben jullie het naar je zin! Grappig dat iedereen met jullie op de foto wilde haha, have fun!

• 02 Juli 2012 - 08:12

Nicolette:

He Anouk en Arjan,

Leuk om iets van jullie te horen en lachen zeg, ik zie het gewoon voorme: jullie met de kippen op je hoofd in de Business class van de trein. Geniet ervan want het is hier nog steeds niet echt zomer,
    Liefs van ons allemaal, Nicolette

• 03 Juli 2012 - 12:26

Bertine :

heeey anoek en arjan,

hele fijne vakantie nog, word vast gieren en brulle van het lachen !! je verhaaltjes zijn het zozizo wel haha

xxx bertine

• 03 Juli 2012 - 23:23

Maaike:

Ha schatten,
    Wat super leuk om te lezen hoe jullie het hebben! Klinkt gaaf allemaal!
    Heel veel plezier nog en geniet ervan samen! Hoop snel weer iets van jullie te lezen.
    Liefs Maaike